6044081604 |
Futurs Emprenedors Rurals FER |
2020-2021 |
Grup de treball. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/9/2020 - 15/6/2021 (30 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP de la Noguera |
|
Divina Pastora, 1 (Balaguer)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Noguera
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
14/09/2020 - 04/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Projecte d’emprenedoria a les escoles rurals en el que es pretén despertar la creativitat, aprendre a afrontar nous reptes i dificultats i en general, la iniciativa personal i tot el que comporti la posada en funcionament d’una empresa, aprofitant els recursos que ofereix el territori.
|
| |
Objectius |
L’objectiu d’aquest projecte és incorporar la cultura de l’emprenedoria en la vida diària i quotidiana, introduint el projecte d’emprenedoria a totes les matèries del curs de cinquè de primària, no com un fet aïllat, sinó com unes habilitats que han d’estar presenta en tot moment a les nostres vides. I en especial en els habitants de les zones rurals. L’ introducció de la cultura emprenedora als infants dels territoris rurals, que seran el nostre futur, permet que tinguem empreses diversificades i amb més trets diferenciadors que permetrà la seva sostenibilitat i amb ella, la sostenibilitat dels nostres municipis i de les zones rurals. Pel que fa els objectius específics del grup de treball són ser un punt de referència i suport per als mestres durant la implementació del projecte a l’aula, crear comunitat FER i crear nous continguts sobre el projecte i/o millorar els existents.
|
| |
Continguts |
La metodologia d’aplicació de FER a l’aula la classifiquem en 3 grans blocs; 1) Presentació i invents. La presentació de la vida de l’abella FER i donar a conèixer sis invents, primer amb l’explicació de la història de cada descobriment i seguidament amb exercicis relacionats amb el descobriment. En aquest apartat es rep la vista per part d’una empresa del territori.
2) El bloc 3 “Històries d’empreses de la Catalunya Rural” mostra a alumnes empreses reals nascudes en territoris rurals.
Les lectures del primer i tercer bloc poden treballar-se de manera independent.
3) Els reptes de l’abella FER. En aquest bloc es relaciona les dificultats de l’eixam de les abelles amb els possibles problemes de les empreses, amb l’objectiu que els alumnes aprenguin a com dur a terme un nou projecte, solucionar problemes que se’n derivin, gestionar el fracàs o les dificultats amb que es trobin i assolir finalment l’èxit. La idea es posar èmfasi en la importància del treball en equip per assolir l’èxit, saber organitzar-se i adquirir el coneixements necessaris tant en gestió operativa com en gestió financera. En aquest apartat es realitza per part dels alumnes la creació de la seva iniciativa empresarial. Finalment els alumnes podran presentar el treball realitzat als companys, per compartir experiències i dificultats amb les que s’han anat trobant. També es podrà gravar la presentació per fer-ne més difusió.
|
| |
Formador/a |
Carme Sellart, Judit Guasch i Gemma Cortada
|
| |
Avaluació |
Hi ha hagut una bona participació/implicació d’escoles i alumnes.
Totes les escoles han aplicat els continguts mitjançant vídeos, aplicacions.... correctament.
Tot el recull de cançons i danses s’ha penjat a la xarxa en un lloc accessible per tal de ser aprofitat com a material didàctic.
La comunicació entre els mestres participants tant en els coordinacions presencials com telemàticament ha estat correcta
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració dels materials i evidències justificades del treball realitzat
|
| |
E-mail |
crp-noguera@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
04/09/2020 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
15/06/2021 |
1000 |
1100 |
|
| |